Rower elektryczny Bolt Plus – na każdą porę roku

Rower elektryczny Bolt Plus – na każdą porę roku

Cztery pory roku za nami…

Bolt Plus to solidny rower elektryczny, który odwdzięczy się swoją mocą i trakcją.

Jakie są moje opinie?

Jaka jest jakość komponentów, osprzętu?

Jak sprawdza się w czterech porach roku?

Jak oceniam jego właściwości jezdne.

O Bolcie Plus pisałem już dużo wcześniej. Od wiosny 2021 przejechałem ponad 2100 km, to pozwala popatrzeć na niego trochę z dystansu, bez emocji.

Pamiętam dobrze jak po raz pierwszy dostałem Bolta Plus, od razu mi się spodobała rama, ładnie wykończona, zespawana, silnik schowany w obudowę, podobnie z akumulatorem, który nie jest widoczny, ale jest wyjmowany.

Już wielokrotnie o tym pisałem, że ten system mi się bardzo podoba – w okresach zimnych możemy zabrać baterię, gdzie ciepło i o nią zadbać, co przełoży się na jej żywotność. (www.)

Trochę o komponentach i osprzęcie

Plusem Bolta Plus jest silnik Ananda 100, który generuje jeden z największych momentów obrotowych 110 Nm. Silniki Bosch, Yamaha, Shimano są może bardziej precyzyjne, ale z mniejszą mocą, a ta moc przydaje się, gdy jedziemy szybko lub gdy wspinamy się na strome wzniesienia. 

Silnik Ananda, przy naszym wspomaganiu, bardzo szybko osiąga zamierzoną przez nas prędkość. Ja właściwie korzystałem z pierwszego wspomagania, przy bardzo mocny porywistym wietrze pozwalam sobie na drugie lub trzecie.

Jeśli naszła mnie ochota na bardzo szybką jazdę do 40 km/h  wystarczyło zmienić ustawienia z poziomu wyświetlacza/manetki.

Warto zaznaczyć, że z taką prędkością jedziemy na 5 wspomaganiu, a rozładowanie baterii (17Ah) nastąpi po 60 km.

Plusem wyciągania baterii od spodu, jest możliwość zamontowania dodatkowej baterii 24,5 Ah – nasz dystans zwiększy się do 250 km.

Jeśli jej nie potrzebujesz dodatkowego akumulatora to, masz cztery punkty montażowe np.: na bidon lub koszyk transportowy, na większą butelkę lub inne rzeczy.
To ci się przyda jeśli chcesz Boltem podróżować.

Centralny silnik Ananda

W jednej opinii przeczytałem, że silnik ma 2 sekundowe opóźnienie w uruchomieniu mocy, mnie to jakoś nie przeszkadza.
Rower Bolt został stworzony do jazdy trekkingowo-miejskiej a takiej jeździe rzadko zmieniamy tryby wspomagania i przełożenia.

Zauważyłem też, że przy trzecim trybie naciskając na pedały, silnik włącza się właściwie od samego początku i nie czuję tu jakiegoś opóźnienia. Chyba, że zapomnę o redukcji przerzutki i wtedy faktycznie, silnik potrzebuje więcej mocy, co przekłada się na dłuższy czas reakcji Anandy.

Ananda też nie „przegrzewa” się, gdy jeździmy w wysokich temperaturach i przy wspinaniu pod ostre wzniesienia (co zdarzyło się mojemu koledze, który podjeżdżał na innym silniku).

O samym silniku przeczytacie na naszym blogu.

E-bike jest postawiony na 27,5” kołach (CST Big Boat 2,4”). Osobiście lubię ten rozmiar kół, elektryk jest zwinniejszy w zakrętach, single trakach i na trasach interwałowych a silnik pomaga nam osiągać zadowalające prędkości.

W tym e-rowerze montowane są hydrauliczne hamulce tarczowe- Tektro 275 spisują się bardzo dobrze, szczególnie gdy hamujemy z dużej prędkości, a modulacja jest na dobrym poziomie.

Jeśli już jesteśmy przy sprzęcie, to zmieniłbym widelec amortyzowany.

Mazo Peak (skok 100mm) dobrze spisuje się w mieście, na dobrze utwardzonych drogach, w lesie i tu nie mam żadnych zaostrzeń, ale w terenie musiałem zaakceptować, że nie zawsze jego reakcje są płynne i nie pracuje umiejętnie w mocno pofałdowanym terenie. 

Mazo Peak (skok 100mm) ma blokadę skoku, z której korzystałem na co dzień jeżdżąc po mieście – e rower jest wówczas sztywniejszy i łatwo wchodzi się w zakręt.

Jeśli zamierzacie jeździć po górach, to warto z czasem wybrać amora z wyższej półki.

Chwyty kierownicy są ergonomiczne, pozwala nam to zmieniać pozycję rąk, gdy poczujemy pierwsze zmęczenie.

Świetnie sprawdzają się na długich odcinkach i gdy jeździmy turystycznie kilka dni.

Kierownica jest prosta i szeroka a bagażnik posiada kilka możliwości przytroczenia sakwy lub torby.

Jak się jeździ?

Bolt Plus jest szybki, beztroski, niezależny, dla tych, którzy lubią długie dystanse.

Po roku jeżdżenia tym elektrykiem mogę stwierdzić, że jest to rower, bezpieczny, przewidywalny w trakcji, z dobrymi hamulcami i wystarczającym osprzętem do jazdy trekkingowej.

Pozycja za kierownicą jest lekko pochylona (60°), przez co zyskujesz większą kontrolę nad rowerem. Gdy jedziesz powyżej 30 km/h i nie jesteśmy zmęczeni przy bardzo długich dystansach.

Bolta Plus możesz wykorzystać do jazdy w górach wystarczy, że zdejmiesz błotniki, bagażnik, założysz opony z głębszym bieżnikiem i możesz cieszyć górską przygodą.

Zaletą tego e-bike jest możliwość dołączenia drugiej baterii 24, 5 Ah.

1512 Wh to ogromny zapas energii w górach i nie musimy się martwić dotarciem do celu.

Zmiany w Bolcie Plus 2023

Producent Overfly przekazał mi, że zmiana będzie dotyczyła: 

  •  widelec amortyzowany
  • wyświetlacz
  •   rozmiaru kół – Bolt będzie jeździł na 29” kołach a nie 27,5”
  •   opon – CST Polmbay 28 x 2,0
  •  zmiana napięcia z 36V na 42V 

W tej chwili nie znajduję lepszego e-roweru, jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości.

Podsumowanie jednym zdaniem:

Bolt Plus to duża moc i duży zasięg

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym badania Twoich zainteresowań i dopasowania do nich reklam na innych stronach www. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Dalsze korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację plików cookies. Więcej informacji w naszej Polityce prywatności.
Zgadzam się