Wrażenia estetyczne
Rower elektryczny Alkor prezentuje się bardzo dobrze- koła 29” na proporcjonalnej ramie pomalowanej na czerwono, akumulator wtapia się w ramę.
Silnik AKM nie jest dużych rozmiarów i jest dyskretnie schowany między hamulec tarczowy a kasetę.
Całość wygląda dobrze, dynamicznie i sportowo.
Atutem roweru elektrycznego Alkor jest także to, że nie wzbudza zainteresowania. Jadąc nim wtapiamy się w tłum rowerzystów i szczególnie się nie wyróżniamy.
Lovelec stworzył więc elektryka do jazdy rekreacyjnej z zacięciem sportowym, którego możesz wykorzystać zarówno na co dzień w dojazdach do pracy a w weekendy do zabawy w terenie i w lesie.
Silnik, akumulator, wyświetlacz
Rower Alkor wyposażony jest w tylny silnik AKM o mocy 250/500 Wh (60 Nm). To silnik energooszczędny, bezawaryjny z dobrą kulturą pracy.
Więcej o silniku przeczytacie na naszym blogu.
Do wyboru mamy trzy pojemności baterii 10/15/17,5 Ah, które są zbudowane na ogniwach Samsunga. Jeżeli lubicie jazdę w terenie lub sporadycznie jeździcie w górach, wybierzcie dwie ostatnie pojemności akumulatora (540/630 Wh). Pozwoli Wam to cieszyć się długą jazdą w terenie przy maksymalnym wykorzystaniu mocy silnika.
Na jednym ładowaniu, w zależności od wyboru baterii, przejedziecie około 120/140 km w terenie nizinnym.
Jeżdżąc w górach, pokonacie około 70/80 km. Dystans w górach będzie uzależniony od stopnia pochylenia, trudności terenu, techniki jazdy, możecie pokonać – według mnie to bardzo dobry wynik.
Elektryk posiada wyświetlacz, na którym znajdują się podstawowe informacje: prędkość, dystans całkowity, dystans dzienny, poziom naładowania baterii oraz tryb, na którym jedziemy.
Osprzęt
Alkor posiada przyzwoity widelec amortyzowany SUNTOR XCT 100 mm z regulacją skoku i blokadą. Przerzutkę ALTUS, 8 przełożeń, hamulce hydrauliczne tarczowe 160 mm i opony CST 29×2,35.
Do wyboru mamy dwa rozmiary ram 17” i 19”.
Tak wyposażony e-rower wystarczy do aktywnej jazdy w lesie czy lekkim terenie.
Można też łatwo zrobić z niego turystyka, wystarczy doposażyć go w bagażnik, błotniki i oświetlenie.
Wrażenia z jazdy
Pozycja za kierownicą jest wygodna, przyjemnie sportowa. Mostek kierownicy jest krótki, kierownica szeroka – w zakrętach, leśnych ścieżkach zapewnia doskonałą kontrolę toru jazdy. Amortyzator wybiera nierówności dobrze jadąc po korzeniach, a blokada amortyzatora usztywnia rower przy długich i ostrych zjazdach górskich.
Elektryk radzi sobie również na piaszczystych drogach leśnych, choć tu musimy nauczyć się kontroli tylnego tylnego koła gdy lubimy jeździć szybko.
Silnik AKM w terenie na tyle nas wspomaga, że nie musimy wkładać dużego wysiłku w pedałowanie i jazda w trudniejszych warunkach jest przyjemna.
Na asfalcie opony toczą się szybko i cicho jak na rower MTB.
Podsumowanie
Rower elektryczny Alkor to dobry wybór dla tych, którzy szukają jednośladu w dobrej cenie do jazdy w lesie, lekkim terenie. Łatwo jest go doposażyć w akcesoria, które pozwolą z niego zrobić elektryka do jazdy turystycznej czy miejskiej.
Silnik AKM oferuje niezły zakres wsparcia dla rowerzystów. Już pierwsze dwa tryby wystarczają do sprawnego poruszania się po miejskich terenach czy leśnych duktach.
Dla lepszego komfortu jazdy wybierzcie większą pojemność akumulatora, które nie tylko pozwalają na pokonanie dłuższego dystansu, ale też przyczyniają się, aby dłużej utrzymać lepsze parametry mocy silnika.
Plusy:
- Dobra i harmonijna praca silnika AKM
- Wygodna, sportowa rama
- Osprzęt dobrej jakości
- Dobra kontrola roweru