Rower elektryczny Triago, jest produkowany przez Lovelca od kilku lat.
W roku 2023 otrzymał nowy silnik Motinova. To to ciekawa propozycja dla tych którzy chcą podróżować z sakwami i codziennie poruszać się po mieście.
Rower Triago chętnie pojedzie kobieta jak i mężczyzna
Sukces modelu Triago tkwi w ramie, która jest uniwersalna, dlatego chętnie na ten e-rower wsiadają kobiety i mężczyźni.
Triago to rower stworzony do jazdy turystycznej. Masa obciążenia tego jednośladu to 140 kg, dlatego spokojnie przytroczysz sakwy, namiot i nie musisz się martwić wagą.
Silnik Motinova to precyzja działania
Silnik Motinova, pracuje bardzo cicho, w ruchu ulicznym właściwie go nie słychać a poza nim dźwięk mnie denerwował .
Pod tym względem przewyższa większość znanych silników montowanych w elektrykach.
Motinova to precyzja czujników nacisku, który dostosowuje się do mocy z jaką naciskamy na pedały, przez co silnik jest bardziej energooszczędny a rower lepiej reaguje na rożnego rodzaju nawierzchnie, ukształtowanie terenu.
250 W/750 W (80 Nm) w zupełności wystarcza, aby sprawnie poruszać się rowerem ze wspomaganiem. Zaskoczyła mnie też energooszczędność silnika.
Akumulator
Producent rowerów Lovelec podaje, że przy baterii 576 Wh przejedziemy około 140 km, to bardzo dobry wynik. Mnie udało się na jednym ładowaniu przejechać jeszcze więcej 160 km a to już jest doskonały wynik.
Choć trzeba przyznać, że głównie jechałem na pierwszym trybie Eco i na Mazowszu, gdzie ukształtowanie terenu jest nizinne.
Jeśli pojemność akumulatora jest dla was nie wystarczająca, wybierzcie Terakę, otrzymacie baterię 720 Wh (20 Ah).
Akumulator jest łatwo wyjmowany i może go w każdym miejscu podładować.
Wyświetlacz danych Motinovy jest czytelny
Triago otrzymał duży kolorowy wyświetlacz, zamontowany na środku.
Odczytamy najważniejsze informacje, prędkość z jaką jedziemy, dystans dzienny i całkowity przejechanych kilometrów, stopień naładowania baterii, na jakim trybie wspomagania jedziemy.
Osprzęt Triago
Osprzęt roweru jest dobry i co najważniesz nie drogi w serwisowaniu
Triago ze wspomaganiem jest wyposażony w Shimano Acerę. 8, w hamulce hydrauliczne Tektro 180 mm, 28” koła i widelec amortyzowany.
Do jazdy miejsko-turystycznej to optymalny e-rower. W takim jednośladzie nie potrzebuję wyższej grupy przełożeń np. SLX czy XT.12, i tak najczęściej korzystamy z trzech ostatnich przełożeń.
Gdy przyjdzie nam wymienić kasetę, przerzutkę, łańcuch, nie będzie nas to kosztowało dużo.
Zrobisz to w każdym napotkanym serwisie.
To ważne, gdy wybieramy się e-rowerem na kilka, kilkanaście dni w podróż, gdy ulegnie on awarii, żeby móc go wszędzie naprawić.
Mostek kierownicy możemy regulować, co pozwala nam dostosować kierownicę, tak aby było nam jak najwygodniej.
Triago jest w pełni przygotowany do jazdy miejskiej dlatego posiada oświetlenie z przodu i tyłu, które jest podłączone do akumulatora. Włączamy go za pomocą manetki przy kierownicy.
Wrażenia z jazdy
Rowerem elektrycznym Triago, jeździ się przyjemnie. Przy pierwszym trybie musimy włożyć więcej wysiłku, co uważam za zaletę. Zrównoważony wysiłek korzystnie wpływa na nasz organizm.
Na drugim wspomaganiu odczujemy większą moc silnika i wsparcia. Z ostatnich dwóch korzystałem sporadycznie przy silnym wietrze lub gdy wjeżdżałem na ostre wzniesienie.
Korzystanie z manetki wspomagania jest intuicyjne przy zmianie trybów sparcia , podobnie gdy włączamy światła, po kilku minutach robimy to mechanicznie.
Układ hydraulicznych hamulców tarczowych Tektro działa skutecznie, zjeżdżając z góry nie czułem zmęczenia dłoni czy braku modulacji hamowania.
Lovelec przyzwyczaił mnie do dobrej jakości za dobrą cenę, podobnie jest w przypadku Triago.
Rower z silnikiem centralnym i z taką pojemnością akumulatora oraz podobnym osprzętem u innych producentów zapłacimy dużo więcej.
Zalety
- Czuły i cichy silnik
- Uniwersalna rama
- Dozwolone obciążenie 140 kg
- Łatwość prowadzenia
- Wyjmowana bateria