Centralny silnik MOTINOVA stworzony do jazdy miejskiej i nie tylko

Centralny silnik MOTINOVA stworzony do jazdy miejskiej i nie tylko

O producencie

Pierwsze silniki były montowane do rowerów od 2015 roku.

Za budowę tego silnika jest odpowiedzialna Firma Midea Industrial Technology, która swoją siedzibę ma w Hong Kongu. 

Firma ta posiada 27 centrów badawczych i rozwojowych nie tylko w Chinach, ale także Indiach, Japonii, Austrii i Belgii. 

Posiadanie dwóch siedzib w Europie to gwarancja szybkiej naprawy silnika i znaczące skrócenie czasu naprawy, gdyby nastąpiła poważna usterka.

MIT połączyła się z jednym z największych producentów części i akcesoriów rowerowych ZOOM (HL), która na rynku jest od 2003 roku.

Obie te firmy ściśle ze sobą współpracują.

Od strony mechanicznej swoje doświadczenie przekazała firma ZOOM a od strony elektroniki Midea Industrial, która w swoim portfolio ma wielu producentów z branży zaawansowanej technologii elektronicznej, choćby nam znanej firmy Toshiba. 

Midea Industrial Technology zatrudnia kilka tysięcy pracowników.
Na swoim koncie ma 5500 różnych patentów. 

Często nam się wydaje, że to co dobre, doskonałe musi być tylko z Europy lub ze Stanów Zjednoczonych.

Charakterystyka silnika

Silniki Motinova charakteryzują się wysoką precyzją działania.

Wystarczy chwila, delikatny nacisk na pedały, aby silnik szybko zareagował.
<10 ms, taka reakcja silnika przyda się w zatłoczonych miejskich ścieżkach.

I faktycznie jeżdżąc na rowerach z tym silnikiem byłem zaskoczony precyzją działania.

Osobiście przypadł mi też do gustu dobór mocy do wyboru stopnia wspomagania.
Im większy tryb, tym szybsza reakcja silnika gdy naciskamy na pedały.

Silnik ten posiada bardzo wysoką wydajność na poziomie 85%, przez co utrata mocy nie jest duża, nawet gdy wjeżdżałem przy nachyleniu około 10%.

Firma MIT chwali się bardzo cichą pracą silnika – na poziomie 45 dB i trzeba przyznać, że tak niskiego poziomu hałasu nie spotkałem w żadnym innym konkurencyjnym silniku.

Jeśli lubimy zjechać z miejskich asfaltowych szlaków i wsłuchać się w odgłosy lasu czy gór to dźwięk silnika z pewnością nie będzie nam w tym przeszkadzał. 

Motinova rodzaje silnika

Volans 250/500 W, 65 Nm W 3 kg

Paegasi 250/750 W 80 Nm 3,4 kg

Zalety

  • – wysoka efektywność silnika
  • – elastyczna praca silnika
  • – bardzo delikatny czujnik nacisku
  • – najcichszy silnik na rynku, jaki testowałem

Silnik przez producenta rowerów Lovelec, był testowany przez dwa lata, w różnych warunkach obciążeniowych i atmosferycznych, co pozwala sądzić iż nie musimy się obawiać Motinovy w rowerach trekkingowych.

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym badania Twoich zainteresowań i dopasowania do nich reklam na innych stronach www. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Dalsze korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację plików cookies. Więcej informacji w naszej Polityce prywatności.
Zgadzam się