Elektryczny składak Fornax – to de Luxe

Elektryczny składak Fornax – to de Luxe

Rower składany ze wspomaganiem 

W mieście lubię składaki ich największą zaletą jest to, że są:

  • – zwrotne
  • – łatwe w prowadzeniu
  • – wszędzie się zmieszczą a przez to że mają wspomaganie silnikiem, dorównują swoimi osiągami dużym miejskim rowerom.

Miałem okazję testować już kilka składaków, które naprawdę są fajne: Lugo, RhinoIzar, Zing, Doris i wreszcie doskonałego Flipa. 

Czy można zbudować jeszcze coś lepszego, doskonalszego? – Tak

Dziś przedstawiam Wam Formax-a.
To elektryczny rower składany z centralnym silnikiem i nie tylko. Rower wejdzie do sprzedaży w 2023 roku a ja już teraz mogłem go przetestować dla Was.

Lovelec ma dobrą intuicję, bo e-składaki są coraz częściej wybierane przez rowerzystki i rowerzystów, którzy chcą mieć e-rower poręczny, zwinny, mały którym spokojnie dojedzie się do pracy.

Wyposażenie – dostajesz więcej niż potrzebujesz

Lovelec w tak małym e-rowerze poszedł na całość i swoją nowość wyposażył bardzo dobrze.

Fornax posiada centralny silnik Motinova Volans, który generuje 65 Nm.

Największą zaletą tego jest harmonijna praca silnika, posiada czujniki nacisku przez co szybko dostosowuje się do stylu jazdy użytkowników i warunków panujących na drodze. 

Akumulator zbudowany jest na ogniwach 21700 Samsunga a pojemność to 15Ah.
Przy spokojniej jeździe na jednym ładowaniu możemy pokonać dystans ok 130 km.

Duża pojemność baterii to także lepsza praca silnika oraz rzadsze podłączanie do gniazdka.

Za bezpieczeństwo odpowiedzialne są hamulce hydrauliczne Tektro, szerokie opony 20 x 1.95. oświetlenie przód, tył podłączone do akumulatora.

Komfort jazdy poprawiają widelec amortyzowany Suntour XCT,  sztyca podsiodłowa oraz siodełko Selle Royal.

Producent wyposażył Fornax-a hydrauliczne hamulce Tektro, co pozwala nam bezpiecznie wyhamować w  sytuacjach  niebezpiecznych i przydaje się przy długich i ostrych zjazdach.

Wrażenia z jazdy

Jazda na Fornax-ie jest przyjemna, silnik centralny jest doskonale zestrojony, nie szarpie, nie wyrywa do przodu, dynamicznie reaguje gdy naciśniemy na pedały. 

Taki silnik przydaje się w miejscach zatłoczonych, ścieżkach rowerowych, na których jest dużo rowerzystek i rowerzystów, gdzie musimy jechać za sobą a wyprzedzanie jest utrudnione.

Motinova w takich momentach przewyższa silnik tylny, jego czułość przez nacisk na pedały jest zaskakująco dobry, przez co łatwiej jest nam kontrolować prędkość i dostosowywać się do natężania ruchu rowerowego w mieście.

Bateria i silnik znajduje się w centralnej części Fornaxa, przez co jest świetnie wyważony co przy dużych prędkościach, wchodzeniu w zakręt, omijaniu samochodów, przeszkód, wjeżdżaniu w ciasne miejsca, jest przyjemne i szybko zyskujemy zaufanie do e-składaka.

Hamulce hydrauliczne przydadzą się przy zmiennych warunkach pogodowych czy zmianie nawierzchni, po której się poruszamy. 

Widelec amortyzowany przodu i sztyca podsiodłowa zachęca do wjechania w różny teren, kocie łby, szuter, lekki teren, wjazd do lasu, to komfort dla naszych nadgarstków i kręgosłupa.

Podsumowanie

Fornax ma kompaktowy rozmiar, ale niczego mu nie brakuje. Posiada wszystko co ma duży e-rower, przez co staje się konkurencyjny dla tych, którzy mają mało miejsca w domu lub w biurze, którzy lubią podróżować kamperem lub chcą przewieźć jednoślad w bagażniku auta na weekendowy wypad.

Największą zaletą tego e-składaka jest:

  • Stabilność jazdy
  • Silnik centralny
  • Duża pojemność baterii
  • Bezpieczeństwo (hamulce hydrauliczne)
  • Komfort jazdy
  • Kompaktowy rozmiar
Strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym badania Twoich zainteresowań i dopasowania do nich reklam na innych stronach www. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Dalsze korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację plików cookies. Więcej informacji w naszej Polityce prywatności.
Zgadzam się