Bolt z tylnym silnikiem to elektryk do codziennego użytku i do e-trekkingu

Bolt z tylnym silnikiem to elektryk do codziennego użytku i do e-trekkingu

O Bolcie Plus już pisałem – to topowy model firmy Overfly z centralnym silnikiem.

Koszt tego elektryka to 9 000 zł. Rower jest wart tej ceny, ale dla wielu cyklistów to za wysoka kwota.

Jego bratem jest, pomalowany na pomarańczowo, Bolt z silnikiem tylnym, który generuje moc od 250 do 500 W.

Bolt to elektryk niebanalny, wygodny, z piękną aluminiową ramą, dużymi oponami (27,5”x 2.4 CST Big Boat), schowanym i wyjmowanym akumulatorem, szeroką- jak w rowerach górskich, kierownicą.

Do dyspozycji mamy bagażnik z trzema wspornikami, które pozwalają dopasować sakwy, torbę czy plecak tak, aby łatwo nam się rowerem manewrowało.

Silnik bezszczotkowy tylny spełnia swoje zadanie. Na pierwszym wspomaganiu e-rower łagodnie przyspiesza a jego moc odczujemy na drugim wspomaganiu szybko osiągając dopuszczalną prędkość 25 km/h.

Przy pojemności akumulatora 17,5 Ah możemy przejechać około 135 km. To wystarczający zasięg, aby planować długie wycieczki rowerowe. Jeśli  dziennie przejeżdżamy 200 km to warto zakupić dodatkowy akumulator (24,5 Ah) – zasięg wzrośnie do 250 km.

Przedni amortyzator dobrze się spisuje w terenie, na drogach szutrowych, polnych czy leśnych. Posiada też blokadę skoku, co przydaje się szczególnie na ścieżkach asfaltowych- wtedy Bolt staje się sztywniejszy i jeszcze łatwiejszy w manewrowaniu.

Za cenę 7 700 zł otrzymujemy hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro E350, przerzutkę tylną Altusa, siodełko znanej firmy włoskiej Selle Royal i wygodne chwyty na kierownicę (Velo).

Dzięki regulowanej kierownicy łatwo znajdziemy wygodną i komfortową dla siebie pozycję. Ja akurat wolę, gdy jestem lekko pochylony wtedy łatwiej jest mi kontrolować kierunek jazdy e-rowerem.

Bolt pomarańczowy

Dostajemy też czytelny wyświetlacz, który pokaże nam z jaką prędkością jedziemy, dystans całkowity, dzienny, stopień naładowania baterii a co najważniejsze, ile w danym momencie zużywamy (watów). Według mnie ta ostatnia funkcja bardzo się przydaje wtedy, gdy pokonujemy długie odcinki bez ładowania.

Rower elektryczny Bolt pomarańczowy

Wszystkie te udogodnienia wpływają pozytywnie na jazdę elektrykiem szczególnie wtedy, gdy lubimy e-trekking, a naszym żywiołem jest poznawanie świata z pozycji siodełka.

Jeżdżąc Boltem bardziej skupiamy się na tym, co nas otacza niż na uciążliwości dojechania do zaplanowanego miejsca szczególnie wtedy, gdy mamy za sobą 80- kilometrowy odcinek.

Geometria Bolta i nisko zawieszona bateria pozwala nam płynnie, zwinnie omijać przeszkody, a to z kolei zachęca do odważnego stylu jazdy.

Zaletą Bolta jest dobre prowadzenie i właściwości jezdne, co pozwala nam użytkować e-rower przez cały rok. Bolt sprawdzi się jako rower w codziennym użytkowaniu jak i w podróży z sakwami.

Jeśli myślicie o mocnym silniku centralnym wybieżcie BOLTA PLUS

Bolt to doskonały stosunek ceny do jakości, który będzie nam służył przez wiele lat.

 

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym badania Twoich zainteresowań i dopasowania do nich reklam na innych stronach www. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Dalsze korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację plików cookies. Więcej informacji w naszej Polityce prywatności.
Zgadzam się