Rower elektryczny Capella – gdy nim jeździłem, wprowadzał mnie w dobre samopoczucie.

Rower elektryczny Capella – gdy nim jeździłem, wprowadzał mnie w dobre samopoczucie.

Wrażenia estetyczne

Capella zaprojektowana jest z dużym poczuciem estetyki.

Klasyczna rama (18”) o głębokim czerwono – rubinowym kolorze wygląda pięknie, ale nie krzykliwie, co nadaje rowerowi harmonii, spokoju i przypadnie do gustu każdemu.

Według mnie elektryk  lepiej wygląda w realu niż na zdjęciach.

Jeżeli nie lubicie czerwonego, możecie wybrać Capelle w kolorze czarno-żółtym, która będzie się wyróżniała na tle miejskich rowerów.

Lovelec ma też w swojej ofercie Polarisa z tą samą ramą w kolorze czerwono-szarym lub biało-szarym. To elektryk często wybierany przez rowerzystki i rowerzystów, jedyną różnicą jest rozmiar kół – w Polarisie 26” a w Capelli 28”.

O Polarisie Lovelca przeczytacie na naszym blogu lubieelektryki.pl

Silnik tylny, akumulator

Silnik tylny generuje 45 Nm, to wystarcza, aby spokojnie poruszać się po mieście czy okolicy. Zaletą tego silnika jest stabilna i harmonijna praca. 

Do wyboru mamy trzy pojemności akumulatora 10/13/15 Ah, co pozwala przejechać na jednym ładowaniu od 70 do 120 km.

Na wyświetlaczu przeczytamy podstawowe dane: prędkość jazdy, stopień naładowania baterii, dystans dzienny, całkowity. Dwa przyciski pozwalają zwiększać lub zmniejszać (1-5) stopień wspomagania.

Capella posiada też funkcję walk – przydaje się, gdy musimy rower podprowadzić. 

Ja, szczerze mówiąc, nigdy z tej funkcji nie korzystałem, choć na pewno jest  ona praktyczna, gdy, np.  bagażnik załadowany jest  produktami ze sklepu i musimy  przejść po pasach.

Osprzęt

Osprzęt roweru jest podstawowy. W tej grupie cenowej nie ma dużej różnicy między producentami e-rowerów.

Dostajemy podstawową grupę Shimano Tourney (7), manetki Shimano RevoShift – łatwe w obsłudze i szybko zmieniające przełożenia, szczególnie w dół – duża zaleta w zatłoczonym mieście.

Hamulce szczękowe Promax (V brakes), według mnie są wystarczające do jazdy rekreacyjno–miejskiej.  Łatwe w serwisowaniu i niedrogie przy wymianie na nowe.

Na ramę dostajemy gwarancję dożywotnią a dozwolone obciążenie to 140 kg. Sam rower z akumulatorem waży 22 kg, to naprawdę niezły wynik.

Więcej danych technicznych przeczytacie na  stronie lubieelektryki.pl

Wrażenia z jazdy

Capella jest e-rowerem bardzo wygodnym za sprawą wyprostowanej pozycji (90°) i kierownicy w kształcie jaskółki. Siodełko Velo jest wygodne i to, co mnie się też podoba, ma uchwyt na dłoń.
Niby mała rzecz, ale dużo łatwiej jest przestawić, wycofać e-rower, choćby ze stojaka czy miejsca, gdzie go trzymamy.

Bez wysiłku działa też zmiana przełożeń RevoShift i wystarczająco szybko, uważam, że w jeździe miejskiej dobrze się sprawdza.

Jazda tym rowerem jest bardzo stabilna, łatwo się nim kieruje w zakrętach, silnik nie przyspiesza skokowo, przez co szybko zyskujemy zaufanie do Capelli i zapominamy o prędkości z jaką jedziemy, warto więc ją kontrolować, szczególnie w ruchu miejskim.

Jeżdżąc Capellą firmy Lovelec pomyślałem, że ten elektryk jest jak czerwono-rubinowe wino, przy dłuższym poznaniu chcemy jeździć więcej, dłużej i częściej.

 

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym badania Twoich zainteresowań i dopasowania do nich reklam na innych stronach www. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Dalsze korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację plików cookies. Więcej informacji w naszej Polityce prywatności.
Zgadzam się