Superior tworzy rowery od 25 lat
eXT Touring to rower ze wspomaganiem ze stajni SUPERIOR.
Producent tych czeskich rowerów istnieje na rynku już od 25 lat i przyzwyczaił swoich fanów do rowerów lekkich, nowoczesnych i trwałych.
Seria eXT Touring skierowana jest do pasjonatów jednośladów, którzy nie tylko wykorzystują rower na co dzień ale lubią podróżować jednośladem na długich czy krótkich dystansach.
Producent tem ma około 30 rowerów więc raczej każdy z was znajdzie coś dla siebie.
Wrażenia estetyczne
Dziś przedstawiamy Wam model eXR 6090 L
Górna rura ma otwory montażowe na bidon czy kubek termiczny – taka opcja nie występuje w każdej ramie. W codziennym porano – jesiennym dojeździe do pracy ciepła herbata pod ręką na pewno się przyda.
Rower elektryczny eXT możemy wybrać z dwóch wariantów kolorystycznych: szarego lub niebieskiego (Petrol).
Bagażnik jest dyskretny, podoba mi się też oświetlenie na tylnym błotniku – wygląda schludnie, dyskretnie i nowocześnie.
Wyposażenie
Testowany rower posiada silnik Boscha Active Line Plus (50Nm), który w zupełności wystarcza do codziennej jazdy w mieście i w lekkim terenie dając na najwyższym trybie 260 % wsparcia a przy tym jest bardzo cichy.
Akumulator 500 Wh Power Tube, pozwala nam przejechać na jednym ładowaniu od 100 do 150 km.
To ile przejedziemy na jednym ładowaniu uzależnione jest kilku czynników: od warunków atmosferyczny, masy rowerzysty, ukształtowania terenu oraz na którym trybie jedziemy.
Osprzęt
W naszym rowerze ze wspomaganiem mamy do dyspozycji; przerzutkę Alivio, 9, widelec amortyzowany RST Volant o skoku 60 mm, hydrauliczne hamulce tarczowe.
Za trakcję odpowiadają opony Schwalbe G-One, które zapewniają przyzwoitą przyczepność na asfalcie i w lekkim ternie.
Rower jest w pełni przygotowany do jazdy miejskiej, posiada błotniki, oświetlenie z tyłu ładnie wkomponowane w błotnik, natomiast z przodu lamka jest przymocowana do widelca, co daje miejsce na kierownicy na montaż torby lub koszyka.
Oświetlenie jest podłączone do akumulatora i na czujnik zmierzchu.
Możemy też włączać je z wyświetlacza.
Błotniki są wystarczająco długie i zapewniają dobrą ochronę, gdy jedziemy w deszczu czy błocie.
Górna rama posiada otwory montażowe na bidon, łatwy dostęp do kubka termicznego na pewno przyda się, gdy jedziemy w jesienny poranek do pracy.
Wrażenia z jazdy
Łatwo znajdziecie pozycję za kierownicą, choćby dlatego, że macie możliwość regulacji kierownicy. Chwyty na kierownicy są ergonomiczne i wygodne, także do wielu kilometrowych wycieczek.
Pozycja jest wyprostowana, docenią ją wszyscy ci, którzy jeżdżą na zatłoczonych ścieżkach rowerowych w mieście.
Silnik Boscha precyzyjne podaje na moc w zależności od naciskania na pedały, dzięki czemu jazda tym elektrykiem jest przewidywalna, bezpieczna i dająca dużo frajdy szczególnie tym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z hybrydowym rowerem.
Rama jest sztywna, co uważam za plus. Pozwala nam to wykorzystać ten rower do podróży, przydaje się na zjazdach z wiaduktów czy ostrzejszych wzniesieniach.