Rapid to typowy mieszczuch o dyskretnym obliczu
Rapid to rower ze wspomaganiem, choć na pierwszy rzut oka wygląda jakby nim nie był.
Rama Rapida jest na tyle cienka, że spokojnie wrzucicie go na dach samochodu, większość bagażników na rowery będzie pasować.
Rapid zalicza się do kategorii e-fitness czyli roweru do poruszania się w mieście o zacięciu sportowym. Z uwagi na to, pozycja na rowerze jest lekko pochylona, dzięki czemu nasze ramiona, ręce się tak nie męczą.
Waga Rapida 14 kg to niezły wynik, jak na elektryka
Minimalna masa, dobry silnik w piaście (60 Nm) pozwala nam poruszać się dynamicznie w urbanistyczny krajobrazie. Przekroczenie prędkości 25 km następuje szybko, tyle, że tego nie wiemy, cały tryb wspomagania odbywa się automatycznie, odcięcie silnika jest na tyle łagodne, że nie wiedziałem, czy jadę już o własnych siłach czy jeszcze wspomaga mnie silnik.
Nie ma tu wyświetlacza z podstawowymi danymi, nie mamy manetki zmiany wsparcia, przez co rower nie wygląda na elektryka i kiedy osoby podchodziły do roweru na warszawskiej Pradze były zdziwione, gdy się dowiadywały, że to elektryk, co jest jego kolejną zaletą.
Wrażenia z jazdy
Kierownica jest wąska, co pozwoliło mi się poruszać sprawnie po zatłoczonych uliczkach, pomaga też w wyprzedzaniu innych rowerzystek i rowerzystów na drodze rowerowej.
Pozycja za kierownicą jest wygodna, lekko pochylona, daje nam to większą kontrolę w zakrętach i dynamicznej jeździe. Opony są lekkie i cienkie, przez co zapewniają lekkość e toczeniu na asfalcie. Jeśli chcielibyście jeździć po szutrze, czy w lesie wymieńcie je na gravelowe, w ten sposób będziecie mogli jeździć na niższym ciśnieniu i zyskacie więcej komfortu.
Pedału się bez oporu a silnik wspomaga bardzo dobrze gdy wjeżdżamy na wzniesienia czy jedziemy pod silny wiatr. Na prostej wsparcie jest umiarkowane, gdyż szybko przekroczymy granicę 25 km/h i pedałujemy o własnych siłach.
Hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro dobrze dają sobie radę na zjazdach a ich modulacja jest zadowalająca.
Rapid wpisuje się w trend lekkich rowerów elektrycznych, które pomyślane są tak, aby wsparcie dla cyklisty było tylko wtedy, gdy on chce, czyli przy wyprzedzaniu, wjazdach pod górę, przy silnym wietrze a na resztę wysiłku niech pracują mięśnie.
Zalety
- silnik AKM (60Nm)
- tryb wspomagania automatyczny
- waga roweru nie przekracza 14 kg
- możliwość przewiezienia roweru na bagażniku dachowym samochodu
- niski poziom hałasu
- piękny disajn