Wrażenia estetyczne
Czeski producent rowerów elektrycznych w swojej ofercie ma dla amatorów jazdy w górach Naosa. Występuje on w dwóch kolorach (białym, żółtym) i w trzech rozmiarach ram 17”, 18” i 20”.
Akumulator jest wyjmowany – to zaleta, gdy chcemy przenocować w górskim schronisku, po prostu bierzemy ze sobą baterię i ją ładujemy.
Z siodełka też miło patrzy się e-bika, przez co jazda jest jeszcze fajniejsza.
Koła 29” nadają Naosowi charakteru, a cały jednoślad wygląda lekko.
Centralny silnik DAPU
Sercem Naosa jest silnik DAPU – jednostka, sprawna, elastyczna i energooszczędna, o czym pisaliśmy na blogu.
Lovelec proponuje nam dwie pojemności baterii 540 Wh lub 720 Wh. Jeśli planujesz, lub jeździsz w górach, to od razu wybierz tą większą, wtedy masz pewność, że dojedziesz tam, gdzie sobie zaplanowałeś.
Jeśli będziesz używał Naosa do jazdy w terenie, np.: w lesie, to możesz wybrać mniejszą pojemność.
Osprzęt
Hamulce hydrauliczne Tektro HD-T275, 180 mm, to minimum w terenie, dostajemy też widelec amortyzowany z blokadą kierownicy Suntour X1 100 mm, Shimano Deore, 10 i opony Maxxis Ardent 29 x 2.4.
Tak wyposażony elektryk świetnie się sprawdzi zarówno w codziennym użytkowaniu jak i w turystyce górskiej.
Wrażenia z jazdy
Po asfalcie wygodnie i szybko, silnik jest dynamiczny i w ruchu miejskim właściwie niesłyszalny, w terenie jego dźwięk nie przeszkadza i nie zbytnio głośny.
Noas szybko i harmonijnie się rozpędza, nie ma rwania, gdy zmieniamy stopnie wspomagania. W terenie nie czuć wagi jednośladu, w czasie jazdy wydaje się lżejszy niż inne elektryki, które testowałem.
Łatwo i zgrabnie się przechyla i jazda po ścieżkach daje dużo frajdy. Szerokie opony dobrze trzymają się podłoża, co pozwala nam śmiało wchodzić w zakręty.
Pozycja za kierownicą lekko wyprostowana, wygodna i przy dłuższej jeździe nie będziecie czuli zmęczenia, choćby w plecach.
Podsumowanie
Dla Naos doskonale spisuje się jako rower do turystyki górskiej, spokojnie możemy zaplanować trasę od jednego do drugiego schroniska.
Wystarczy dokręcić bagażnik, błotniki przez co rower jeszcze bardziej stanie się uniwersalny przez co możemy używać go na codzień.