Lekko i klasycznie
Rower wygląda lekko, klasycznie z bardzo dobrym osprzętem który mówi jestem gotowy do podróży, na trudną wycieczką. Pomalowany w kolorze oliwkowym ze srebrnymi elementami sprawia wrażenie wysublimowanego.
Lakier jest dobrej jakości, twardy i po kilkuset kilometrach i po sezonie nie widać rys, odprysków, wgłębień.
To wielki plus dla Superiora, takiego e-bike nie kupujemy na rok czy dwa ale na dłużej.
Superior pod tym względem spełnia moje oczekiwania w 100%.
Akumulator schowany jest wewnątrz ramy, łatwo go wyjąć gdy zachodzi taka potrzeba.
Metalowe błotniki z ładnie wkomponowanym oświetleniem tylnym to solidne rozwiązanie. W terenie nic nam nie stuka, puka i dobrze chronią nas przed błotem
Bagażnik solidny i dobrze spasowany, przyda się gdy przytroczymy sakwy, torb, którą zabieramy do pracy.
Całość robi dobre wrażenie i do jakości nie mogę się przyczepić.
Wyposażenie
W eXR 6090L Touring otrzymał silnik centralny Shimano EP8 (85 Nm), to jednostka znana, która wydajnie wspiera każdego użytkownika.
Pojemność akumulatora Dafron 504 Wh. Na pierwszym trybie w nizinnych warunkach przejedziemy około 130 km na jednym ładowaniu.
Wyświetlacz Shimano SC -500 jest przejrzysty, prosty, intuicyjny i kompaktowy.
Przerzutki Shimano Deore 12 pozwalają nam precyzyjnie dobrać przełożenie do terenu w jakim jedziemy.
Zakres jest duży i musicie pojechać w góry aby każde przełożenie wykorzystać i nim się cieszyć .
Kasta Shimano CS-M610-12, 10 -51 T pozwala nam wjechać na każde nachylenie w górach, jedynym ograniczeniem są nasze umiejętności.
Nad bezpieczeństwem czuwają hydrauliczne hamulce tarczowe, Shimano BL-M4100, które są niezawodne a ich modulacja jest na bardzo dobrym poziomie nawet przy szybkich zjazdach.
Widelec amortyzowany RockShox Judy Silver TK dobrze spisuje się w leśnym, polnym terenie czy na kostce brukowej.
Dynamika jazdy
Prowadzeniu roweru sprawia dużo frajdy i co ciekawe w czasie jazdy wydaje się, że EXR jest dużo lżejszy niż wynika ze specyfikacji. Waga roweru to około 24 kg i to bardzo dobry wynik.
Opony Schwalbe G-One Allruand są dobrze dobrane do jazdy miejsko – trekkingowej, nie stawiają dużego oporu i w lekkim terenie spokojnie sobie radzą.
Elektryk z łatwością podjeżdża pod górę a wsparcie jest odczuwalne . Radość z jazdy narasta gdy podjeżdżamy pod ostre nachylenie w górach, a przełęcz jest bardzo wysoko.
Jazda na pierwszym trybie podobna jest do jazdy rowerem analogowym z wiatrem choć czujemy, że musimy włożyć więcej wysiłku w pedałowanie.
Mnie najlepiej jeździło się na drugim trybie, silnik wtedy pracuje elastycznie przez co z łatwością wyprzedzamy innych rowerzystów.
- Praca jednostki napędowej jest harmonijna, bez zrywów, taka jazda elektrykiem przydatna jest na bardzo zatłoczonych drogach rowerowych, gdzie dajemy się ponieść fali, rytmowi ruchu.
Kontrola prędkości jazdy dokonuje się przez naciśnięcie pedałów – im mocniej naciśniemy, tym rower jest dynamiczniejszy i analogicznie jest gdy odpuszczamy.
W nocy, pomaga nam bardzo wydajna lampka z przodu, tylne oświetlenie jest zamontowane w błotniku. Takie rozwiązanie nie tylko jest estetyczne ale skupia uwagę innych rowerzystów.
Rower elektryczny eXR 6090L Touring, to bardzo wygodny i komfortowy elektryk, do jazdy w mieście choć jego przenaczeniem są długą wycieczki i podróże.
Pozycja za kierownicą jest lekko pochylona, przez co nie jest obciążony nas kręgosłup. Po kilkugodzinnych przejażdżkach nie będziemy czuli bólu a w mieście łatwo się na nim rozglądać.
Zalety:
- Doskonały silnik Shimano EP 8·
- Ergonomia roweru wzorowa
- Do wyboru mamy cztery rozmiary ramy, przez co łatwiej jest dopasować rower do wzrostu
- Zasięg 130 km pozwala cieszyć się jazdą przez kilka godzin; spokojnie możemy wybrać się na długą wycieczkę nie martwiąc się o powrót do domu