Grupa eXF
Rowery z grupy eXF zostały zaprojektowane przez Superiora tak, aby były wszechstronne w terenie, dają radość z jazdy w górach, w terenie i na leśnych ścieżkach – przygodę masz zapewnioną.
E-bike
eXF 8089 napędza znany i sprawdzony silnik Shimano Steps EP 800 (85 Nm). Silnik zasila bateria DARFON 504 Wh co pozwoli nam średnio przejechać na płaskim terenie około 120 km.
Posiada też wyświetlacz (SC-E500,Clan band), który pełni też funkcję zmiany trybów wspomagania.
Wyświetlacz, mimo małych rozmiarów, jest czytelny, kolorowy, umiejscowiony przy chwycie kierownicy tak abyśmy jadąc nie odrywali ręki od kierownicy.
Kompaktowy rozmiar Display-a to lepsza ochrona przed uszkodzeniem w czasie wywrotki na korzeniach czy kamieniach.
Osprzęt
Sam osprzęt, który posiada eXF, zachęca do jazdy w górach.
eXF posiada kasetę o dużej rozpiętość 11-51T (Shimano CS-M5100), która poradzi sobie w każdym terenie.
Przerzutki Deore, 11 są szybkie i precyzyjne. Do połączenia tego zestawu użyto łańcucha wzmocnionego do elektryków KMC e-11.
Dlaczego full?
Każdy rower elektryczny jest cięższy przez co sztywniejszy, każde nierówności korzenie, kamienie, mocnej odczujemy na swoim własnym kręgosłupie.
Jeśli chcecie jeździć rowerem elektrycznym w górach, w trudnym terenie to wybierzcie tylko fulla.
Taki e-rower ma przede wszystkim dawać radość z jazdy – im wyżej, im stromiej, im ciaśniej, tym więcej frajdy.
Hardtrial (sztywniak) takiego fan-u nam nie zapewni dlatego lepiej dopłacić 2 – 3 tys. zł i cieszyć się jazdą niż potem narzekać, że mogło być lepiej i komfortowo.
Amortyzatory
Jeśli już jesteśmy przy zawieszeniu to Superior w e-fullu zamontował widelec i damper od RockShox-a Recon Silver RL, solo Air, 140mm travel oraz Deluxe Select R, 210×50 mm oba bujają się dobrze, możemy je zablokować, gdy wspinamy się pod górę na asfalcie czy szutrze.
Geometria ramy
Aby poczuć się dobrze i pewnie na rowerze eXF potrzebujemy nie tylko dobrego silnika czy osprzętu, potrzebujemy odpowiedniej ramy do naszego wzrostu, preferencji, stylu jazdy.
Superior proponuje na cztery rozmiary 15,5” (S), 17” (M), 19” (L) i 21” (XL).
Dobór ramy jest kluczowy, jeśli chodzi o pewność prowadzenia roweru w górach i musi być przez was dobrze przemyślany i dobrany.
Mnie osobiście geometria przypadła do gustu, kąt siedziska nie jest wysoki, ale zapewnia dobre trzymanie w podjazdach a przy zjazdach pozwala nam szybko przenieść ciężar ciała na tylne koło.
Wygląd e- fulla
Gdy patrzysz na eXF wygląda na konstrukcję, świeżą, lekką, nie jest masywny, proporcje roweru są dobrze zachowane kolory są stonowane. Do wyboru macie dwa kolory czarny i oliwkowym.
Wydajność na szlaku
- eXF daje dużo frajdy na krętym szlaku, amortyzatory doskonale wybierają nierówności szczególnie na korzeniach czy kamienistej drodze.
- Precyzja i moc wsparcia EP 8 Steps jest wystarczająca.
85Nm to spory zapas i trudno go w całości wykorzystać choćby podjeżdżając szutrowym, śliskim czy wilgotnym szlaku. - W dotarciu do celu, schroniska pomogą ci opony Schwalbe Smart Kevlar Guard 29 x 2.60”. Dobrze się trzymają podłoża także przy zjazdach i wybaczają nam wiele błędów.
Charakter
eXF 8089 nie udaje roweru uniwersalnego, jest stworzony do jazdy w górach, w terenie a na trasie interwałowej.
W takim terenie rower spisuje doskonale i dlatego nie musisz myśleć czy nasłuchiwać, czy przerzutka wskoczyła, czy potrzebujesz większego wsparcia od EP8, bo całość działa bez zarzutu.
Do pracy nim dojedziesz, ale emocje są całkowicie w innym miejscu.
Jadąc w Beskidach, Karkonoszach, Alpach poczujesz, że jest to jego naturalne środowisko. To tam jest dużo fan-u i przygody.
eXF gdy stoi w mieszkaniu lekko ci przypomina, chcę jechać w góry, do schroniska, pojeździć po korzeniach, pobawić się w zakrętach, tak naprawdę tylko od naszych umiejętności, doświadczenie zależy czy wykorzystamy go w pełni.