DAPU został zaprojektowany w Japonii
Napęd DAPU należy do światowej czołówki pod względem parametrów.
Marka DAPU ma swoje korzenie w Japonii i konstruuje oraz produkuje napędy elektryczne od ponad 15 lat.
Silnik nie jest zbyt ciężki, jego atutem jest też mały rozmiar, co przekłada się na estetyczny wygląd roweru.
Jadąc w terenie, w lesie, górach na DAPU, silnik jest bardzo cichy. Wpływa to na komfort jazdy i jest to przyjemne dla ucha.

Dane techniczne
Rdzeniem sytemu napędowego DAPU jest centralny silnik MD250S o świetnych właściwościach technicznych
Silnik DAPU ma moc 250W/700 W (95Nm.).
Ma doskonałą wydajność (ponad 80 %), dzięki czemu rowery wyposażone mają doskonały zasięg na jednym ładowaniu.
Jeżdżąc na Sargo, Drago, na trzecim wspomaganiu w górach (Szczyrk, okolice) na baterii 522 Wh , pokonałem około 60 km.
Miałem też odczucie dużego „ciągu” podjeżdżając pod strome wzniesienia (moment obrotowy to 80/87Nm) i tej mocy mi nie brakowało.
W niewymagającym terenie spokojnie przejedziemy około 90 km. Uważam, że to świetny wynik.
Kultura pracy silnika
Silnik DAPU jest bardzo dynamiczny, a jego praca jest płynna.
Po rozładowaniu baterii silnik nie stwarza żadnych oporów (automatyczne następuje odłączenie sprzęgła) a jazda jest porównywalna do roweru analogowego.
Silnik jest sparowany z solidnym wyświetlaczem. Odczytasz; prędkość z jaką jedziesz, dystans całkowity, dystans dzienny, tryb wspomagania, stopień naładowania oraz ilość woltów na baterii.
Rowery hybrydowe napędzane silnikiem DAPU w naszej kolekcji to:
Drago, Sargo, Naos (MTB) i Teraka, Triago (trekking)