Zima nie wyklucza jazdy rowerem elektrycznym
Rowerem elektrycznym możesz jeździć zimą.
Ja jeździłem rowerem elektrycznym przy – 14°C, nawet przy tak niskiej temperaturze jednoślad był spełni sprawny.
To co nas ogranicza to warunki panujące na drodze czy ścieżce rowerowej.
Dlatego w zimie stosuję zasadę
Zamiast autem jeżdżę rowerem, jeśli nie mogę (bo są zbyt trudne warunki, typu lód, zamieć, bardzo niskie temperatury) idę na piechotę lub korzystam z komunikacji miejskiej.
Nie obawiaj się niskich temperatur i sprobuj jeździć elektrykiem przy -5/-8°C
Jazda w takich warunkach jest korzystna dla zdrowia i dla e-roweru.
Kiedy warunki są sprzyjające jeździj rowerem elektrycznym przez cały rok.
- Nie rezygnuj z e-roweru, nawet zimą a tym bardziej gdy jest słoneczna i piękna pogoda.
- Wykorzystaj takie dni na krótką przejażdżkę, na „rozruszanie” swojego elektryka i baterii.
- Nie bój się, e-rower jest dostosowany do warunków gdy jest zimno czy pada deszcz.
- Przejedź się swoim rowerem elektrycznym 20 km, a on będzie dużo „zdrowszy” sprawniejszy przy okazji zachowasz lepszą sprawność baterii.
Kilka rad
Jeśli jeździsz zimą elektrycznym rowerem, pamiętaj:
- Jedziesz na elektryku a jest poniżej zera – osłoń swoją baterię tak aby izolować ją od zimna.
- W niskich temperaturach – planuj krótsze wycieczki (akumulator szybciej się rozładowuje niż w lecie).
- Nie podłączaj akumulatora do ładowarki w domu odrazu po powrocie z zimowej wycieczki – odczekaj aż będzie miał temperaturę pokojową (nagłe skoki temperatury nie służą ogniwom w baterii).
Jeżeli nie korzystasz roweru elektrycznego w zimie to:
- Przechowuj swój jednoślad w osłoniętym/ogrzewanym pomieszczeniu.
- Jeśli to niemożliwe, wyjmij baterię i przechowuj ją w domu w temperaturze.
- Jeśli nie chcesz korzystać z e-roweru zimą, baterię przechowuj w temperaturze 10-20°C.
- Raz na dwa miesiące podłącz akumulator na 2-3 godziny do prądu.
- Optymalna pojemność ładowania wynosi od 30 do 80%.