Gaea – test roweru w mieście i na wsi, za nami 1650 km

Gaea – test roweru w mieście i na wsi, za nami 1650 km

Charakterystyka roweru

Rower elektryczny Gaea o charakterystycznej ramie trekkingowej z częściowo zintegrowaną baterią.

To jeden z nielicznych rowerów elektrycznych dla osób o  niższym wzroście, rama 17” i koła 26” sprawiają, że jednośladem kieruje się łatwo i szybko nabieramy pewności w prowadzeniu.

Silnik umieszczony jest w tylnej piaście koła a akumulator w centralnej części ramy-to rozwiązanie sprawia, że e-bike  łatwo podnieść, a w czasie jazdy jest dobrze wyważony.

Zasięg Gaea to 80/70 km, wystarczy do codziennej jazdy i jeśli lubimy wycieczki do 50 km, mamy w zapasie 30.

Mój najlepszy wynik to 90 km, czyli więcej niż zakładał producent.
W tym przypadku jechałam na pierwszym wspomaganiu i poza miastem, a więc nie musiałam często hamować, ruszać, co też przekłada się na zasięg.

Gaea jest stosunkowo lekkim elektrykiem, waży około 22 kg, to bardzo dobry wynik w tej grupie jednośladów i kiedy musiałam go pchać (przejście na pasach), nie korzystałam z systemu walk, gdyż masa roweru nie była tak odczuwalna.

Silnik roweru generuje 45 Nm. co w zupełności wystarcza do codziennego użytku i dobrze sobie radzi w pagórkowatym terenie.

Kierownica jest lekko wygięta, o szerokości 63 cm, dla mnie w sam raz.

Często w rowerach trekkingowych szerokość jest dużo większa, około 70 cm, co dla osób o wąskich ramionach bywa niekomfortowe. 

Komfort podnosi amortyzator Sr Suntour Nex i siodełko Selle Royal

Konstrukcja roweru jest zwarta, co sprawia, że jazda tym elektrykiem daje dużo frajdy.

Mając pięć trybów wspomagania, nie musimy się martwić, gdyż poradzimy sobie w każdych warunkach atmosferycznych.

Już przy pierwszym, silnik wspomaga nas na tyle dobrze, że z następnych trybów korzystamy przy bardzo mocnym wietrze, lub gdy mamy długi podjazd.

Mimo zamontowanego silnika z tyłu, łatwo można zdjąć koło gdybyśmy potrzebowali wymienić dętkę.

1600 km bez żadnej usterki

Gaea ma już za sobą 1659 km, i trzeci sezon przed sobą, upływ czasu nie jest widoczny, jeszcze nic w tym elektryku nie wymieniałem, przerzutki chodzą lekko, hamulce też.

Raz do roku oddaję rower do serwisu i to wystarczy.

Prowadzenie roweru jest łatwe, nie wymaga ode mnie nieustannej czujności czy kontroli.

Silnik w ruchu miejskim jest nie słyszalny, dopiero gdy wjedziemy na polną ścieżkę usłyszymy jego dźwięk co ważne mnie nie denerwował . 

Dla kogo ten rower?

Na Gaea najlepiej będą się czuły osoby o niższym wzroście i takie, które nie lubią gdy siedzi się jak na kanapie.

Lekko pochylona pozycja dla mnie jest najbardziej wygodna, szczególnie gdy chcę przejechać 50/60 km lub gdy na drodze mamy dużo osób do wymijania.

Plusy

  •   rower dla niższych osób
  •   silnik tylny – pozwala na jazdę relaksacyjną
  •   wyjmowana bateria
  •   łatwość w prowadzeniu
  •   komfortowa pozycja za kierownicą (przy dłuższych trasach nie czujemy się zmęczeni)

O Gaea możecie przeczytać też na naszym blogu „wygodny i komfortowy rower elektryczny, wart swej ceny”

Strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych, analitycznych i marketingowych, w tym badania Twoich zainteresowań i dopasowania do nich reklam na innych stronach www. Możesz określić w przeglądarce warunki przechowywania i dostępu do cookies. Dalsze korzystanie ze strony bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza akceptację plików cookies. Więcej informacji w naszej Polityce prywatności.
Zgadzam się